hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > یزد| برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم شهرهای میراث جهانی

یزد| برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم شهرهای میراث جهانی

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم شهرهای میراث جهانی در یزد خبر داد.

عباس ملازینلی  گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم شهرهای میراث جهانی یزد، به سفارش سازمان شهرهای میراث جهانی (OWHC) در حال برگزاری است.

او هدف این جشنواره را همگرایی هر چه بیشتر شهرهای ثبت‌شده میراث جهانی عنوان کرد و افزود: ایده اصلی جشنواره از طرف انجمن شهرهای میراث جهانی که مقر آن در کانادا است ارائه‌شده است. ملازینلی اظهار داشت: شهرهایی می‌توانند در این جشنواره‌ها شرکت کنند که حداقل سه سال از عضویت آن‌ها به‌عنوان شهر میراث جهانی گذشته باشد، اما ازآنجاکه یزد به‌صورت فعال در انجمن شهرهای میراث جهانی فعال بوده، می‌تواند با گذشت تنها یک‌سال از عضویتش در انجمن، در این جشنواره شرکت کند. رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد افزود: این جشنواره بین نوجوانان و جوانان در رده سنی ۱۴ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۱ سال در سراسر جهان برگزار می‌شود و شرکت در آن برای تمام افراد در این گروه سنی در دنیا اعم از این‌که شهروند شهر میراث جهانی باشند یا نه امکان‌پذیر است. ملازینلی خاطرنشان کرد: موضوع این جشنواره «اگر من در یک شهر ثبت‌شده در میراث جهانی قصد گردشگری داشته باشم، از کجاها بازدید خواهم کرد و چرا» برای این جشنواره انتخاب‌شده است.

او افزود: این جشنواره در پی فراهم کردن فضایی است که هنرمندان با نگاه ظریف خود، ویژگی‌ها و جذابیت‌های شهر تاریخی را به تصویر بکشند.

او اظهار داشت: جشنواره شهر میراث جهانی می‌تواند فرصت مناسبی باشد برای این‌که نسل جدید به تفکر، تعمق و تأمل وا داشته شوند و با دقت بیشتری به دنیای پیرامون خود نگاه کند.

ملازینلی با اشاره به ویژگی فیلم‌هایی که امکان رقابت در این جشنواره را دارند، گفت: زمان فیلم نباید بیشتر از پنج دقیقه باشد، فرمت‌های موردنظر برای ارسال آثار، متنی درباره فیلم به‌صورت مجزا در کنار اثر هنگام ثبت‌نام باید ضمیمه شود، آثار باید داری صدای صحنه باشد و یا نریشن داشته باشد، آثاری که در نهایت به‌عنوان برگزیده به سازمان میراث جهانی معرفی می‌شود، حتما باید با سه زیرنویس فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی باشد. رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان باید تا یازده اسفندماه آثار خود را برای شرکت در جشنواره در سایت جشنواره آپلود و به‌صورت DVD به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده باشند تا پس از انتخاب و داوری، آثار برتر که هجدهم اسفند در مراسم اختتامیه معرفی می‌شوند، برای رقابت در سطح بین‌الملل به سازمان جهانی (OWHC) از طریق آپلود در سایت یوتیوب معرفی شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد